Rutiner

Er med rædsel begyndt at indse at jeg om små to måneder står ansigt til ansigt med to forældre på fuldtid og tre børn der skal hentes og bringes ma-fre. Andre kan så kan vi også, ja ja I know. Og vi er endda priviligerede med vores arbejdstider! Men jeg er typen der elsker rutiner og lister og skemaer og.. og.. og.. you name it.

Har derfor søgt inspiration til at vedligeholde rengøringen og husholdningen – både ved andre tvillingefamilier og storfamilier. (Her vil nogen argumentere at tre ikke er storbørnsfamilie, men tjek lige gennemsnittet og at to af dem er hjælpeløse, så bliver det faktisk tricky). Har dog især kastet min kærlighed på Pinterest 🙂

Min umiddelbare storfavorit er Flylady dog er hun en anelse for OCD og stay-at-home-wife for min smag. Men har taget ideen om Shine Your Sink til mig, og det er faktisk ret overskueligt – også for min mand 😉

Forestiller mig at en rutine m tre børn og fuldtid kunne se sådan her ud (så må vi se hvor kaotisk virkeligheden bliver)

5:30: Rise and shine – alle på nær mor og far vågner af sig selv SENEST 5.30 så vi har aldrig stressede morgner (desværre heller aldrig tid til bad om morgenen, så det er på aftenplanen) En Swish and Swipe på wc’et når jeg alligevel er derude med rødderne

5:40-6:00 morgenmad

6:00-6:30 Alle mand i tøjet oprydning og S Y S, og pænt farvel til Farmand

6:30-6:45 Fri leg og pakning af tasker m madpakker mm,  fremfinding af cykel, lygter mm+croozer

6:45-7:00 tandbørste og tur med kluden i ansigtet til alle mand, herefter i flyverdragter og ud i vintermørket

7.30 Ankomst institution. 1000 farvelkys og mutti stiller croozer så farmand kan hente.

8:00 hurtigt hjemme igen og gøre eftermiddagsfadet klar (fad m fx snittet grønt, lidt ost og frugt og rugbrødshapsere.) samt smide tøjvask over som kan være klar til kl 19 og tømme opvasker

15.30 Gemal henter afkom og alle fodres af m Fadet foran flimmeren og  Gemal får tiltrængt kop kaffe

16.30  Jeg lander og alle slæbes ud på gå tur så der bliver ro til at lave aftensmad og lægge tøj på plads S Y S Herefter leg med unger og oprydning på værelset inden aftensmad

17.30 Aftensmad

18 Støvsugning, køkkenoprydning  og madpakkesmøring. S Y S

18.30 putning af E+L

19 Putning af A og tøj hænges op og lægges sammen. Hurtig opsamling af legetøj på gulve i stuen og let’s face it – resten af huset.

20-21 bad på skift, kaffemaskine gøres klar, havregrød sættes i blød

21.30 Go’paaaat

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Rutiner

  1. Trine siger:

    Jeg elsker din hang til lister og skemaer… Du er skøn er du…

  2. Alice M siger:

    Hanne? Er det virkelig dig? Du er blivet lidt sær på det sidste 😀 😀

Skriv et svar

