Lader som om..

At der ikke er gået over et år siden sidst..

Nåh men lang historie kort. Vi fik to skønne, nemme piger (og det synes vi faktisk vi har fortjent!)

Har i den forgangne uge eksperimenteret med det der LCHF. Lad mig lige slå fast at jeg ikke er ude på at tabe mig. Vi taler om at det er velvære og overskud jeg eftersøger. Er træt af at være træt, når jeg ikke (altid) kan bebrejde ungerne.
Og i samme åndedrag nævne at jeg ikke går All in. Ikke noget med loppefrøskaller og dyre fiske olier. Stille og roligt..
Prøvede en hel dag uden kulhydrater i mandags. Spiste tre måltider,  var mæt og ret overskudsagtig. Gik stadig i seng kl 20 men var ikke SÅ smadret (og når der ammes 3-7 gange frem til kl 5 hvor der er dømt morgen,  så kan jeg simpelthen ikke gå i seng meget senere)
Morgenmaden var 3 æg m peberfrugt,  2 skiver skinke og en pølse (leftover)
Frokosten avocado,  en dåse tun i vand m creme fraiche og agurk og peberfrugt.
Flæskesværs paneret kylling m blomkålsris og bønnefritter.
Fordi jeg ikke er fanatisk vil jeg gerne have lov at sige følgende:
Kyllingen var mildest talt sær ! Nu er den prøvet og laver det aldrig igen. Blomkålsris – jo det er ok. Skal nok bare ikke lave det til couscous konsistens næste gang. Og de folk der siger at bønnefritterne smager som dem fra Mågen… ved ikke hvem de prøver at narre,  men jeg er ikke enig. De smagte godt, bevares og slår da udkogte bønner fra min barndom med flere længder,  men nogen reel erstatning er de altså ikke for mig 🙂

Pointen var sådan set ikke at brokke mig over maden, men at glædes over overskuddet. Tror måske jeg i første omgang holder mig til morgenmad og måske frokost og ser hvad det gør for mig.

I dag var det
Morgen: 2 æg stirfry style m blomkålsris og peberfrugt
Middag: 1 avocado, 2 bjælker emmentaler m skinke, broccoli, peberfrugt og rest af kylling fra i går (var underligt nok bedre kold)
2 banan pandekager m kokos
Aften: “squash pasta” m kødsovs og grønt
Dessert – det er onsdag så ostemanden var her og når ungerne sover skal vi smovse 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

