Home sweet home

Havde glædet mig sådan til Novo – men blev slemt skuffet. Det var slet ikke det jeg troede det var – eller.. det kan da godt være at det var det, men vi fik slet ikke set noget derude, vi fik bare et 2½ times standardforedrag om hvor god og stor en virksomhed Novo er. Jeg havde håbet på at vi fik lov at se firmabiblioteket samt fik en idé om hvad man egentlig laver sådan et sted. det eneste jeg fik ud af det var at vi fik en opskrift på hvad man skal kunne for at blive ansat på Novo. Dernæst Biblioteksstyrelsen. Også lidt kedeligt, men alligevel mere spændende end Novo. Her blev det i det mindste bedre beskrevet hvad  de render og laver..

Men det bedste kom til sidst! I Malmö i går! Se det er et bibliotek jeg nok godt gad arbejde på!!! I hvor var der lyst og pænt og lyst og stort og lyst og… Det var så megen atmosfære og personlighed i den bygning selvom den er spritny. Spækket med bøg (massiv naturligvis) fra gulv til loft (i 3 temmelig store etager) og så i referenceafdelingen er det et GIGANT vindue ud over slotsparken og træerne. Han kaldte det naturens egen kalender. Få en idé om det her: http://www2.malmo.stadsbibliotek.org/arets-bibliotek.htm 

Var MEGET benovet og overvejer svenskkursus så jeg kan få arbejde dér!For som der står på siden : Det är roligt och stimulerande att arbeta på Malmö stadsbibliotek! 

Laaaaaaaang (og ubeskrivelig kedelig) bustur hjem. iben fik lært mig det dersens Sudoku.. Kan stadig ikke helt se det fede i det – stik mig en krydsord, det ved jeg hvad er! Christian hentede mig ved bussen, fik mad fra Australian BBQ og røg på hovedet i seng ved 23 tiden.

Og stod så op i dag til en lille ny prins – hephey og tillykke 

Dette indlæg blev udgivet i koebenhavn. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar